FAQ - Corona
Hoe werkt het met mijn oude kaarten bij een verplaatste
voorstelling i.v.m. corona?
Nadat wij de voorstelling hebt verplaatst wordt op je
ticket automatisch de nieuwe datum zichtbaar. Je moet je tickets
hiervoor wel opnieuw downloaden vanuit de oorspronkeljke
bevestigingsmail.
Waarom vragen we je om te kiezen voor een
voucher
Door te kiezen voor een
voucher steun je niet alleen de schouwburg
maar ook de artiesten en alle zzp'ers die betrokken
zijn bij een voorstelling. Je komt immers nog een keer terug
waardoor wij ook nu - nu het bij de beperkte zaalcapaciteit
eigenlijk financieel niet haalbaar is om voorstellingen te vertonen
- toch open kunnen blijven en artiesten, technici en alle anderen
die betrokken zijn bij een voorstelling de kans kunnen geven om te
spelen.
En natuurlijk draag je er op deze manier aan bij dat wij er voor
jou kunnen zijn, want dat is natuurlijk wat wij het liefste willen:
een bruisende plek zijn waar Amstelveners en mensen uit de regio
elkaar op een ontspannen manier kunnen ontmoeten en kunnen genieten
van een bijzondere avond uit.
Lees hier meer achtergrond over deze landelijke
voucherregeling 'Bewaar je ticket, geniet later'.
Welke extra veiligheidsmaatregelen heeft de schouwburg getroffen
ten tijde van corona?
Bekijk hier onze algemene informatie over
een veilig en prettig film- en theaterbezoek.
Kaartverkoop januari & februari
De kaartverkoop voor theater voor de periode
januari en februari is gestart. Er zijn ook een aantal
inhaalvoorstellingen vanaf maart 2021 al in de verkoop.
Is er een seizoensbrochure?
Voor de voorverkoop van seizoen 2020-2021 verschijnt helaas geen
brochure. We hebben wel een digitale brochure uitgebracht, deze
vind je hier.
Is er een wachtlijst?
Ja, als een voorstelling is uitverkocht kun je je op een
wachtlijst laten plaatsen. We mailen je dan als er weer kaarten
beschikbaar komen. Het kan ook zin hebben om zo nu en dan zelf even
te kijken of er nog plekken vrij zijn gekomen voor een
voorstelling.
Wat betekent het als er voorinschrijving bij een
voorstelling?
Dit betekent dat deze voorstelling doorgaat als de
theaters weer meer dan 30 bezoekers mogen ontvangen. Schrijf je dus
vooral in, dan geven we je een seintje als we op mogen schalen en
de verkoop van start gaat. Het verplicht je tot niks, maar je bent
dan wel als eerste op de hoogte.
Zijn de drankjes in de pauze inclusief?
Nee, er is geen drankje opgenomen in je kaartje.
Waarom zijn de zalen ongeplaceerd?
Om zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen werken wij op dit
moment met ongeplaceerde zalen. Ook wordt zo voorkomen dat mensen
in een rij voor elkaar langs moeten lopen. Een zaalwacht wijst je
een plek aan. Maar wees gerust, alle plekken in onze zalen hebben
goed zicht. Door de 1,5 meter afstand zit er nooit iemand direct
voor je.
Hoe werkt een betaling met een voucher?
De voucher is te gebruiken als betaalmiddel bij je
(volgende) bestelling en is geldig tot 1 juli 2022. Met deze
tegoedbon kun je online kaarten kopen voor theater of
film.
Als je online kaarten wil kopen en met een voucher wil betalen,
volg dan de volgende stappen:
> klik in het betaalscherm op 'Betalen met Cadeaukaart,
Tegoedbon, Voucher'. Je vindt deze optie onder de
verschillende betaalmethodes.
> Vul hier
de 12-cijferige vouchercode in
die op je voucher staat (check de pdf in je bevestigingsmail)
> klik op OK. Het bedrag van je voucher wordt nu verrekend met
het totaalbedrag.
Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kun je
het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of
Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen
(Cadeaukaart of Tegoedbon van Schouwburg Amstelveen). Als de
voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft
het restant als tegoed op de voucher staan. Lees hier meer over de
voucherregeling.
Ik wil rolstoelplaatsen reserveren
Voor het reserveren van rolstoelplaatsen ontvangen wij graag per
mail je naam, de voorstelling(en) die je wil bezoeken en het
telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent. Wij sturen je dan
een e-mail met een iDeal-link waarmee je de entreebewijzen kunt
betalen. Na betaling krijg je de kaarten per e-mail
toegestuurd.
Alle zalen hebben één rolstoelplaats. De Grote Zaal en de
Filmzaal bereik je met de lift. Zowel boven als beneden is een
invalidentoilet.
Welke aanpassingen heeft de schouwburg gedaan om mijn
bezoek weer veilig en vertrouwd te maken?
Lees hier meer over onze
maatregelen.
Hoe word je Vriend van Schouwburg
Amstelveen?
Je kunt je eenvoudig online aanmelden als Vriend voor de duur van één
seizoen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging met daarin je
Vriendenlidmaatschapsbewijs. Met de vouchercode op dit bewijs kun
je heel eenvoudig zelf gebruik maken van speciale Vriendenacties.
Je bent automatisch Vriend tot 1 juli 2021. Via de Vrienden
Nieuwsbrief houden we je op de hoogte van theaternieuws en de
speciale Vriendenvoordelen. Lees hier meer
over Vrienden.
Hoe kan ik doneren aan Schouwburg
Amstelveen?
Je kunt kiezen voor een eenmalige of
structurele/periodieke donatie. Wil je eenmalig een bedrag
doneren? Doneer eenvoudig € 25,-, € 50,- of € 75,- of een veelvoud
hiervan. Klik hier voor je eenmalige donatie.
Naast een eenmalige donatie kun je ook een periodieke donatie
overwegen. Neem voor meer info over een periodieke donatie contact
op met onze afdeling Marketing en Communicatie via donateur@schouwburgamstelveen.nl. Wij sturen je
graag informatie over de fiscale mogelijkheden betreffende donaties
en legaten. Beide vormen zijn fiscaal aantrekkelijk omdat wij een
ANBI Cultuur-status hebben. Klik hier voor de fiscale mogelijkheden.
Wat is de Cadeaukaart van Schouwburg
Amstelveen?
Met de Cadeaukaart van
Schouwburg Amstelveen geef je een theaterbeleving cadeau
die de ontvanger naar eigen smaak in kan vullen. Ideaal als je
iemand wilt verrassen, bedanken of feliciteren. Door nu vast een
cadeaukaart aan te schaffen, steun je ons bovendien ook. Natuurlijk
kun je de cadeaukaart ook voor jezelf aanschaffen.
De cadeaukaart is zowel inwisselbaar voor een theatervoorstelling
als voor een filmvertoning en is drie jaar geldig. Klik hier om de cadeaukaart eenvoudig online
te bestellen, je krijgt de cadeaukaart direct per e-mail
toegestuurd. Lees hier meer over de
cadeaukaart.
Staat je vraag er niet bij? Bekijk hier meer
antwoorden op vaak gestelde vragen.