FAQ

Vaak gestelde vragen 

Hoe werkt een betaling met een voucher? 
De voucher is te gebruiken als betaalmiddel bij je (volgende) bestelling en is geldig tot 1 juli 2022. Met deze tegoedbon kun je online kaarten kopen voor theater of film. 

Als je online kaarten wil kopen en met een voucher wil betalen, volg dan de volgende stappen:

> klik in het betaalscherm op 'Betalen met Cadeaukaart, Tegoedbon, Voucher'. U vindt deze optie onder de verschillende betaalmethodes.

> Vul hier de 12-cijferige vouchercode in die op je voucher staat (check de pdf in je bevestigingsmail)

> klik op OK. Het bedrag van je voucher wordt nu verrekend met het totaalbedrag.

Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kun je het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen (Cadeaukaart of Tegoedbon van Schouwburg Amstelveen). Als de voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft het restant als tegoed op de voucher staan.  Lees hier meer over de voucherregeling. 

Welke voorstellingen uit seizoen 19-20 zijn definitief geannuleerd of verplaatst?
Bekijk hier welke voorstellingen definitief zijn geannuleerd of verplaatst. Bezoekers zijn hierover per mail geïnformeerd. Mocht je geen bericht van ons hebben ontvangen, stuur je dan even een mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl? Veel verplaatste voorstellingen zijn alweer in de verkoop. Klik hier om kaarten te bestellen.

Hoe werkt het met mijn oude kaarten bij een verplaatste voorstelling i.v.m. corona?
Als je voorstelling is verplaatst blijven je huidige kaarten gewoon geldig voor de nieuwe datum.

Ik wil naar de film. Wat is dan handig om vooraf te weten?
Bekijk hier onze algemene informatie over een veilig en prettig filmbezoek. Bekijk hier vast de agenda.

Wanneer start de verkoop voor de tweede helft van het seizoen 2020-2021?
De kaartverkoop voor de periode september tot en met december is gestart. In het najaar presenteren we het aanbod voor de tweede helft van het seizoen. Check hier ons volledige aanbod tot en met december. Er zijn overigens ook een aantal inhaalvoorstellingen in de verkoop die plaatsvinden vanaf januari 2021.

Wanneer verschijnt de seizoensbrochure?
Voor de voorverkoop van seizoen 2020-2021 verschijnt helaas geen brochure. We hebben wel een digitale brochure uitgebracht voor de eerste helft van het seizoen - september t/m december - deze vind je hier

Is er een wachtlijst?
Ja, als een voorstelling is uitverkocht kun je je op een wachtlijst laten plaatsen. We mailen je dan als er weer kaarten beschikbaar komen. Het kan ook zin hebben om zo nu en dan zelf even te kijken of er nog plekken vrij zijn gekomen voor een voorstelling.

Zijn de drankjes in de pauze inclusief?
Nee, er is geen drankje opgenomen in je kaartje. Onze buffetten zijn gewoon geopend zodat je voor je voorstelling een drankje kunt bestellen. Drankjes mogen mee de zaal in.

Waarom zijn de zalen ongeplaceerd?
Om zoveel mogelijk mensen te kunnen ontvangen werken wij op dit moment met ongeplaceerde zalen. Ook wordt zo voorkomen dat mensen in een rij voor elkaar langs moeten lopen. Een zaalwacht wijst je een plek aan. Maar wees gerust, alle plekken in onze zalen hebben goed zicht. Door de 1,5 meter afstand zit er nooit iemand direct voor je.

Ik wil rolstoelplaatsen reserveren
Voor het reserveren van rolstoelplaatsen ontvangen wij graag per mail je naam, de voorstelling(en) die je wil bezoeken en het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent. Wij sturen je dan een e-mail met een iDeal-link waarmee je de entreebewijzen kunt betalen. Na betaling krijg je de kaarten per e-mail toegestuurd.

De Grote Zaal heeft twee rolstoelplaatsen. De Kleine Zaal heeft twee rolstoelplaatsen op de vlakke vloer. De Filmzaal heeft één rolstoelplaats. De Grote Zaal en de Filmzaal bereik je met de lift. Zowel boven als beneden is een invalidentoilet.

Welke aanpassingen heeft de schouwburg gedaan om mijn bezoek weer veilig en vertrouwd te maken? 
Lees hier meer over onze maatregelen.

Hoe word je Vriend van Schouwburg Amstelveen?
Je kunt je eenvoudig online aanmelden als Vriend voor de duur van één seizoen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging met daarin je Vriendenlidmaatschapsbewijs. Met de vouchercode op dit bewijs kun je heel eenvoudig zelf gebruik maken van speciale Vriendenacties. Je bent automatisch Vriend tot 1 juli 2021. Via de Vrienden Nieuwsbrief houden we je op de hoogte van theaternieuws en de speciale Vriendenvoordelen. Lees hier meer over Vrienden. 

Hoe kan ik doneren aan Schouwburg Amstelveen?
Je kunt kiezen voor een eenmalige of structurele/periodieke donatie. Wil je eenmalig een bedrag doneren? Doneer eenvoudig € 25,-, € 50,- of € 75,- of een veelvoud hiervan. Klik hier voor je eenmalige donatie.

Naast een eenmalige donatie kun je ook een periodieke donatie overwegen. Neem voor meer info over een periodieke donatie contact op met onze afdeling Marketing en Communicatie via donateur@schouwburgamstelveen.nl. Wij sturen je graag informatie over de fiscale mogelijkheden betreffende donaties en legaten. Beide vormen zijn fiscaal aantrekke­lijk omdat wij een ANBI Cultuur-status hebben. Klik hier voor de fiscale mogelijkheden.

Wat is de Cadeaukaart van Schouwburg Amstelveen?
Met de Cadeaukaart van Schouwburg Amstelveen geef je een theaterbeleving cadeau die de ontvanger naar eigen smaak in kan vullen. Ideaal als je iemand wilt verrassen, bedanken of feliciteren. Door nu vast een cadeaukaart aan te schaffen, steun je ons bovendien ook. Natuurlijk kun je de cadeaukaart ook voor jezelf aanschaffen.

De cadeaukaart is zowel inwisselbaar voor een theatervoorstelling als voor een filmvertoning en is drie jaar geldig. Klik hier om de cadeaukaart eenvoudig online te bestellen, je krijgt de cadeaukaart direct per e-mail toegestuurd. Lees hier meer over de cadeaukaart.

Staat je vraag er niet bij? Bekijk hier meer antwoorden op vaak gestelde vragen.

  • FAQ

Nieuws

RSS Meer nieuws