Schouwburg Amstelveen Buitenzijde Stadspleinkant Foto Els Zweerink DSC 4174 DEF

Vaak gestelde vragen

Vaak gestelde vragen - corona

  • Moet ik een coronatoegangsbewijs laten zien?

    Ja, wij volgen de actuele kabinetsrichtlijnen voor culturele instellingen en vragen aan al onze bezoekers van 13 jaar en ouder bij alle voorstellingen om een coronatoegangsbewijs en ID. 

    Je kunt je coronatoegangsbewijs laten zien via de CoronaCheck-app op je smartphone of een geprint coronatoegangsbewijs tonen op basis van de QR-code die je online aan kunt maken via www.coronacheck.nl/nl/print.

  • Kan ik mijn coronatoegangsbewijs ook op papier tonen?

    Ja, dat kan. Via www.coronacheck.nl/nl/print kun je zelf een QR-code aanmaken die je uit kunt printen.

    Of bel naar 0800-1351 voor de aanvraag van een papieren bewijs; houd je BSN-nummer bij de hand. Je ontvangt dan na ongeveer een week je QR-code thuis via de post. Deze QR-code is tot een jaar na de tweede inenting geldig. Je hoeft de code dus maar een keer aan te vragen. Het gele boekje van de GGD is helaas geen geldig coronatoegangsbewijs.

  • Kan ik hulp krijgen bij het aanmaken van een coronatoegangsbewijs?

    Bekijk hier een filmpje van de overheid over het maken van een coronatoegangsbewijs.

    Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de Rijksoverheid via 0800-1351. Houd je BSN-nummer bij de hand. Je ontvangt binnen een week je QR-code per post.

    Of ga langs bij het Digitale Informatiepunt in de Bibliotheek op het Stadsplein. Hier helpen ze je graag met allerhande zaken die te maken hebben met digitale overheidszaken. Een afspraak is niet nodig. Zorg dat je je BSN-nummer (staat op paspoort, ID-kaart of rijbewijs) bij je hebt en indien je daar over beschikt ook je DigiD gegevens.

    Openingstijden Bibliotheek Stadsplein 102: ma t/m woe 13.00 - 18.00 uur, do 13.00 - 21.00 uur, vr 9.00 - 18.00 uur, za 10.00 - 18.00 uur, zo 12.00 - 17.00 uur. Je kunt ook terecht bij een van de wijkcentra in Amstelveen.

  • Waar kan ik mij laten testen en zijn hier kosten aan verbonden?

    Wanneer je je laat testen bij een van de aangesloten testlocaties van www.testenvoortoegang.org worden de kosten van de test op dit moment betaald door de Rijksoverheid. Je vindt hier ook het overzicht met testlocaties.

  • Ik heb geen geldig coronatoegangsbewijs, wat nu?

    Indien je geen geldig coronatoegangsbewijs hebt kunnen wij je helaas geen toegang tot het gebouw verlenen.

    Mocht je coronagerelateerde klachten hebben op de dag van de voorstelling dan kun je je ticket tot een uur voor aanvang van de voorstelling om laten zetten in een tegoedbon.

  • Ik wil graag andere plaatsen

    Omdat we na de zomer onze zaalcapaciteit hebben mogen verhogen, zijn er extra stoelen vrijgekomen. Had je al eerder kaarten besteld en wil je graag andere plaatsen in de zaal? Dat kan, mits beschikbaar uiteraard!

    Stuur een mail naar onze klantenservice met je naam en de voorstelling waarvoor je andere stoelen aan wilt vragen en dan verplaatsen we je - indien mogelijk - naar de 'best beschikbare' plaatsen van dat moment > kassa@schouwburgamstelveen.nl. Je vindt je nieuwe rij- en stoelnummer dan over ca. een week terug in Mijn Theater

  • Tot wanneer geldt de maatregel van het coronatoegangsbewijs?

    Helaas, dat weten wij ook niet precies. Wij volgen de richtlijnen maar laten de maatregel los zodra dit mag.

  • Waarom zijn sommige zalen ongeplaceerd?

    Om zoveel mogelijk in te kunnen spelen op de coronarichtlijnen van de overheid zijn sommige zalen ongeplaceerd. 

  • Waarom zijn er geen rangen in de Grote Zaal?

    Omdat wij zo flexibel mogelijk willen blijven in onze zaalplattegronden, hanteren wij in seizoen 21/22 één rang voor zowel de zaal als het balkon.

  • Hoeveel mensen mogen er nu in de theaterzalen?

    Vanaf 28 november t/m 18 december gelden ook in de zalen weer de 1,5-meter richtlijnen. Je krijgt een plaats toegewezen door een van onze medewerkers.

  • Zijn mijn oude kaarten voor een verplaatste voorstelling nog geldig?

    Nadat wij de voorstelling hebben verplaatst wordt op je ticket automatisch de nieuwe datum zichtbaar. Je vindt je tickets met de juiste datum en aanvangstijd ook altijd terug via Mijn Theater.

  • Hoe werkt een betaling met een voucher?

    De voucher is te gebruiken als betaalmiddel bij je (volgende) bestelling. Met deze tegoedbon kun je online kaarten kopen voor theater of film. 

    Als je online kaarten wil kopen en met een voucher wil betalen, volg dan nadat je je kaarten hebt geselecteerd de volgende stappen:

    > klik in het betaalscherm onder Betalingen op 'TEGOED: Heb je een cadeaukaart, tegoedbon of voucher? Klik hier om hiermee af te rekenen.' Je vindt deze optie onder de verschillende betaalmethodes.

    > Vul hier de 12-cijferige vouchercode in die op je voucher staat (check Mijn Theater of de pdf van de voucher in je mail)

    > klik op OK. Het bedrag van je voucher wordt nu verrekend met het totaalbedrag.

    Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kun je het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen (Cadeaukaart, voucher of Tegoedbon van Schouwburg Amstelveen). Als de voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft het restant als tegoed op de voucher staan.  Lees hier meer over de voucherregeling.

    Je vindt je tegoedbonnen ook terug in je Mijn Theater-omgeving. Lees hier meer hoe je je Mijn Theater account activeert. Let op: om gebruik te maken van Mijn Theater moet je je eerst registreren, ook als je al jaren klant bij ons bent.

  • Waar vind ik meer informatie over jullie coronamaatregelen?

Vaak gestelde vragen - algemeen