Schouwburg Amstelveen Buitenzijde Stadspleinkant Foto Els Zweerink DSC 4174 DEF

Vaak gestelde vragen

  • Waar vind ik mijn e-tickets en moet ik ze printen?

    Je ontvangt je tickets per mail en kunt ze ook terugvinden via je eigen Mijn Theater omgeving op de website. Indien je gebruik wil maken van de Mijn Theater omgeving moet je je de eerste keer registreren, ook als je al jaren klant bij ons bent. Lees hier onze toelichting op hoe je je kunt registreren.

    Je kunt je e-tickets tonen op je smartphone. Zorg je dat je ze vast bij de hand hebt voor onze kaartcontroleurs?

  • Is er een pauze en wat is de eindtijd van mijn voorstelling?

    Een week voor de voorstelling vermelden we op de website of de voorstelling een pauze heeft en hoe lang de voorstelling ongeveer duurt.

    Je vindt de specifieke informatie over jouw voorstelling op de voorstellingspagina. Op de avond zelf vind je deze informatie ook op de schermen in de foyers. De vermelde tijden zijn altijd onder voorbehoud. Een avond kan altijd vroeger of later eindigen dan gepland.

  • Kan ik mijn tickets annuleren of ruilen?

    Versoepelde retourregeling seizoen 22-23
    Je kunt je tickets tot 12.00 uur op de dag van de voorstelling of film ruilen voor een tegoedbon. Mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl als je gebruik wilt maken van deze service. Vermeld graag in de mail je naam, de titel van de voorstelling en de rij- en stoelnummers die je terug wilt geven. We zetten dan een tegoedbon voor je klaar in je Mijn Theater-account.

    Het is niet mogelijk om tickets te retourneren die je niet zelf via ons hebt gekocht. Hiervoor moet je contact opnemen met degene bij wie je de tickets hebt gekocht. Wij versturen een tegoedbon uitsluitend op verzoek van de oorspronkelijke koper naar het e-mailadres waarmee de kaarten oorspronkelijk zijn gekocht.

    Bekijk hier onze algemene voorwaarden.

  • Is een drankje inbegrepen bij je ticket?

    Er is geen drankje bij de entreeprijs inbegrepen. Wel hebben wij een (Pauze)drankservice waarbij je voorafgaand aan de voorstelling alvast je drankje kunt bestellen en afrekenen bij een van de horecabuffetten. Wij zetten je drankje dan in de pauze of na afloop voor je klaar. 

  • Zijn er stoelverhogers?

    Er is een beperkt aantal stoelverhogers beschikbaar. Deze staan bij jeugd- en familievoorstellingen klaar voor de kinderen. Het kan zijn dat alle stoelverhogers in gebruik zijn. Al je zelf een stoelverhoger/kussentje mee wil nemen, dan mag dat natuurlijk ook altijd. Voor het balkon zijn in verband met de veiligheid en de betere zichtlijnen geen stoelverhogers beschikbaar.

  • Hoe reserveer ik een rolstoelplaats?

    Wij hebben in alle zalen plaatsen voor rolstoelgebruikers. Mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl om je plaats te reserveren.

  • Is er een wachtlijst?

    Als een voorstelling is uitverkocht, kun je je in sommige gevallen via de website op de wachtlijst laten plaatsen. Op de plek waar normaal de knop 'bestel kaarten' staat, staat dan een knop 'wachtlijst'. Staat die knop er niet, dan is er geen wachtlijst en raden we je aan de website in de gaten te houden voor als er nog kaarten retour komen.

    Als er wel een wachtlijst is dan informeren we de mensen op de wachtlijst een paar dagen voor de voorstelling als er alsnog kaarten beschikbaar komen of als er een extra voorstelling komt. Wacht dan niet te lang met reageren want iemand anders kan je ook voor zijn.

    Een paar dagen voor de voorstelling vervalt de wachtlijst en kan iedereen weer direct online kaarten reserveren als er toch nog stoelen beschikbaar komen. We raden je dus aan om ook zelf de website in de gaten te houden want wie weet heb je geluk...

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    De schouwburg is pin only.

    Kassa: pinpas, creditcard, PODIUM Cadeaukaart, Theater & Concertbon, Nationale Bioscoopbon of Cadeaukaart / Tegoedbon Schouwburg Amstelveen.

    Online: iDeal, creditcard, PODIUM Cadeaukaart of een Cadeaukaart / Tegoedbon Schouwburg Amstelveen.

    Telefonisch: creditcard of iDeal-link. 

  • Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden?

    In beide theaterzalen van de schouwburg kun je gebruikmaken van onze hoorhulpen. Bij de garderobe kun je, tegen betaling van een borg, gratis een hoorhulp lenen. Het aantal hoorhulpen is echter beperkt. Wij verzoeken je de hoorhulp spoedig na afloop van de voorstelling weer bij de garderobe in te leveren. Ringleiding.

  • Welke kortingen gelden er met de Amstelveenpas?

    Je kunt met de Amstelveenpas voor € 4,00 per persoon naar een jeugdvoorstelling of voor € 2,00 naar de film.
    Wil je naar een voorstelling? Stuur dan minimaal 1,5 dag voor de voorstelling een mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl en zet daar in:
    - Naam voorstelling of film + dag & aanvangstijd
    - Aantal kinderen & volwassenen
    - Pasnummers
    Je ontvangt een iDeallink voor de betaling. Deze moet voldaan zijn voor de voorstelling begint. Anders vervalt je reservering. Het is niet mogelijk om aan de kassa te betalen.

  • Doet Schouwburg Amstelveen mee aan We Are Public?

    Schouwburg Amstelveen is participant van We Are Public. Met je We Are Public-pas kun je je kaarten reserveren via onze website. Je moet op de dag van de voorstelling een geldige WAP-pas en ID kunnen tonen aan een van onze kassamedewerkers zodat we je toegangsbewijs voor je kunnen printen.

    Ook leuk voor We Are Public-leden om te weten: de schouwburg organiseert bij verschillende voorstellingen een ontvangst voor alleengaanden onder de noemer Samen Uit. Een aantal voorstellingen die aangeboden worden via We Are Public doen hier ook aan mee.

    Check www.schouwburgamstelveen.nl/samenuit voor de voorstellingen die onder Samen Uit vallen. Wil je hier ook aan meedoen, reserveer dan een ticket met het prijstype We Are Public en mail daarna naar kassa@schouwburgamstelveen.nl dat je meedoet aan Samen Uit. We wijzen je dan nieuwe stoelen toe naast de andere Samen Uit bezoekers en ontvangen je graag voor aanvang in de foyer.

  • Wanneer is de filmprogrammering bekend?

    Tijdens het seizoen wordt de filmprogrammering altijd op maandag aan het einde van de dag bekend gemaakt voor de komende donderdag t/m woensdag. Als je je aanmeldt voor de Cinema Nieuwsbrief dan brengen we je automatisch op de hoogte van de nieuwe programmering, dus meld je snel aan!

  • Is er een seizoensbrochure?

    Zeker. Je kunt hem tijdens openingstijden ophalen in de foyer of bij de ingang van boekhandel Venstra op het Stadsplein. Wil je de brochure thuis ontvangen, stuur dan een mail met je adresgegevens naar kassa@schouwburgamstelveen.nl.

    Je kunt ook onze digitale brochure bekijken. Als je je aanmeldt voor onze Theater Nieuwsbrief houden we je op de hoogte van bijgeboekte voorstellingen.

  • Waar vind ik de openingstijden van de kassa?
  • Hoe word ik Vriend van Schouwburg Amstelveen?

    Je kunt je eenvoudig online aanmelden als Vriend voor de duur van één seizoen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging met daarin je Vriendenlidmaatschapsbewijs. Met de vouchercode op dit bewijs kun je heel eenvoudig zelf gebruik maken van speciale Vriendenacties. Je bent automatisch Vriend tot 1 juli 2023. Via de Vrienden Nieuwsbrief houden we je op de hoogte van theaternieuws en de speciale Vriendenvoordelen. Lees hier meer over Vrienden. 

  • Hoe werkt een betaling met een voucher?

    Een voucher is te gebruiken als betaalmiddel bij je (volgende) bestelling. Met deze tegoedbon kun je online kaarten kopen voor theater of film. 

    Als je online kaarten wil kopen en met een voucher wil betalen, volg dan nadat je je kaarten hebt geselecteerd de volgende stappen:

    > klik in het betaalscherm onder Betalingen op 'TEGOED: Heb je een cadeaukaart, tegoedbon of voucher? Klik hier om hiermee af te rekenen.' Je vindt deze optie onder de verschillende betaalmethodes.

    > Vul hier de 12-cijferige vouchercode in die op je voucher staat (check Mijn Theater of de pdf van de voucher in je mail)

    > klik op OK. Het bedrag van je voucher wordt nu verrekend met het totaalbedrag.

    Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kun je het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen (Cadeaukaart, voucher of Tegoedbon van Schouwburg Amstelveen). Als de voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft het restant als tegoed op de voucher staan.  Lees hier meer over de voucherregeling.

    Je vindt je tegoedbonnen ook terug in je Mijn Theater-omgeving. Lees hier meer hoe je je Mijn Theater account activeert. Let op: om gebruik te maken van Mijn Theater moet je je eerst registreren, ook als je al jaren klant bij ons bent.

  • Ik heb nog een oude (papieren) tegoedbon of Theater en Concertbon

    Heb je nog een (oude) papieren tegoedbon of Theater & Concertbon van vóór 1 april 2019? Wij hanteren de wettelijke geldigheidstermijn van 5 jaar vanaf de datum van uitgifte. Wil je nog een geldige, oude papieren tegoedbon verzilveren, kom dan tijdens openingstijden even langs bij de kassa.

  • Gaat mijn voorstelling of film door bij een weeralarm?

    In principe wel. Op het moment dat er een weeralarm wordt afgegeven door het KNMI hebben wij altijd overleg met het gezelschap. Als onze medewerkers en de cast & crew bij de schouwburg kunnen komen, dan gaat de voorstelling of film door. Mochten zij onverhoopt de schouwburg niet kunnen bereiken dan informeren we je per mail.

  • Wat zijn de voordelen voor Vroegboekers?

    Je bent Vroegboeker als je in de maand juni kaarten bestelt voor het nieuwe seizoen. Lees hier meer over de Vroegboekersvoordelen.