Schouwburg Amstelveen Buitenzijde Stadspleinkant Foto Els Zweerink DSC 4174 DEF

Vaak gestelde vragen

Vaak gestelde vragen - corona

  • Moet ik een coronatoegangsbewijs laten zien?

    Ja, wij volgen de actuele kabinetsrichtlijnen voor culturele instellingen en vragen met ingang van 10 september aan al onze bezoekers van 13 jaar en ouder bij alle theatervoorstellingen om een coronatoegangsbewijs en ID.  Vooralsnog geldt de maatregel tot 1 november.

    Je kunt je coronatoegangsbewijs laten zien via de CoronaCheck-app op je smartphone of een geprint coronatoegangsbewijs tonen op basis van de QR-code die je online aan kunt maken via www.coronacheck.nl/nl/print.

  • Kan ik mijn coronatoegangsbewijs ook op papier tonen?

    Ja, dat kan. Via www.coronacheck.nl/nl/print kun je een QR-code aanmaken die je uit kunt printen. Deze code is tot een jaar na de tweede inenting geldig. Het gele boekje van de GGD is helaas geen geldig coronatoegangsbewijs.

    Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een coronatoegangsbewijs? Je kunt je vragen ook stellen via het Digitale Informatiepunt in de Bibliotheek op het Stadsplein. Hier helpen ze je graag met allerhande zaken die te maken hebben met digitale overheidszaken. Je hoeft geen afspraak te maken, maar kunt gewoon binnen lopen.

  • Waar kan ik mij laten testen en zijn hier kosten aan verbonden?

    Wanneer je je laat testen bij een van de aangesloten testlocaties van www.testenvoortoegang.org worden de kosten van de test op dit moment betaald door de Rijksoverheid. Je vindt hier ook het overzicht met testlocaties.

  • Ik heb geen geldig coronatoegangsbewijs, wat nu?

    Indien je geen geldig coronatoegangsbewijs hebt kunnen wij je helaas geen toegang tot het gebouw verlenen.

    Heb je geen coronatoegangsbewijs en heb je je tickets voor 1 september 2021 gekocht dan is het mogelijk om je geld terug te vragen. Neem in dat geval contact op met de afdeling kaartverkoop via kassa@schouwburgamstelveen.nl.

    Mocht je coronagerelateerde klachten hebben op de dag van de voorstelling dan kun je je ticket om laten zetten in een tegoedbon.

  • Ik wil graag andere plaatsen

    Omdat we na de zomer onze zaalcapaciteit hebben mogen verhogen, zijn er extra stoelen vrijgekomen. Had je al eerder kaarten besteld en wil je graag andere plaatsen in de zaal? Dat kan, mits beschikbaar uiteraard!

    Stuur een mail naar onze klantenservice met je naam en de voorstelling waarvoor je andere stoelen aan wilt vragen en dan verplaatsen we je - indien mogelijk - naar de 'best beschikbare' plaatsen van dat moment > kassa@schouwburgamstelveen.nl. Je vindt je nieuwe rij- en stoelnummer dan over ca. een week terug in Mijn Theater

  • Tot wanneer geldt de maatregel van het coronatoegangsbewijs?

    Helaas, dat weten wij ook niet precies. De overheid heeft aangegeven op 1 november met nieuwe informatie over de maatregelen te komen. Wij houden er rekening mee dat het langer gaat duren maar laten de maatregel los zodra dit mag. We hebben op dit moment al onze bezoekers met theaterkaarten voor september en oktober geïnformeerd over het coronatoegangsbewijs. 

    Bezoekers van de film zijn volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid vanaf 25 september verplicht om een coronatoegangsbewijs te kunnen laten zien.

  • Kan ik hulp krijgen bij het aanmaken van een coronatoegangsbewijs?

    Mocht je hulp nodig hebben voor het aanmaken van een coronatoegangsbewijs dan is het goed om te weten dat de bibliotheken een speciaal Digitaal Informatiepunt hebben ingericht voor al je digitale vragen die te maken hebben met de overheid. Je kunt hiervoor gewoon langslopen bij de Bibliotheek op het Stadsplein. Een afspraak is niet nodig. 

    Klik hier voor meer informatie.

  • Waarom zijn sommige zalen ongeplaceerd?

    Om zoveel mogelijk in te kunnen spelen op de coronarichtlijnen van de overheid zijn sommige zalen ongeplaceerd.

  • Hoeveel mensen mogen er nu in de theaterzalen?

    Op basis van de richtlijnen van het RIVM en het kabinet mogen wij bij het gebruik van een coronatoegangsbewijs onze zaalcapaciteit tot 2/3 benutten. 

  • Zijn mijn oude kaarten voor een verplaatste voorstelling nog geldig?

    Nadat wij de voorstelling hebben verplaatst wordt op je ticket automatisch de nieuwe datum zichtbaar. Je vindt je tickets met de juiste datum en aanvangstijd ook altijd terug via Mijn Theater.

  • Hoe werkt een betaling met een voucher?

    De voucher is te gebruiken als betaalmiddel bij je (volgende) bestelling. Met deze tegoedbon kun je online kaarten kopen voor theater of film. 

    Als je online kaarten wil kopen en met een voucher wil betalen, volg dan nadat je je kaarten hebt geselecteerd de volgende stappen:

    > klik in het betaalscherm onder Betalingen op 'TEGOED: Heb je een cadeaukaart, tegoedbon of voucher? Klik hier om hiermee af te rekenen.' Je vindt deze optie onder de verschillende betaalmethodes.

    > Vul hier de 12-cijferige vouchercode in die op je voucher staat (check Mijn Theater of de pdf van de voucher in je mail)

    > klik op OK. Het bedrag van je voucher wordt nu verrekend met het totaalbedrag.

    Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kun je het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen (Cadeaukaart, voucher of Tegoedbon van Schouwburg Amstelveen). Als de voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft het restant als tegoed op de voucher staan.  Lees hier meer over de voucherregeling.

    Je vindt je tegoedbonnen ook terug in je Mijn Theater-omgeving. Lees hier meer hoe je je Mijn Theater account activeert. Let op: om gebruik te maken van Mijn Theater moet je je eerst registreren, ook als je al jaren klant bij ons bent.

  • Waarom zijn er geen rangen in de Grote Zaal?

    Omdat wij zo flexibel mogelijk willen blijven in onze zaalplattegronden, hanteren wij in seizoen 21/22 één rang voor zowel de zaal als het balkon.

  • Waar vind ik meer informatie over jullie coronamaatregelen?

    Je vindt hier meer informatie over onze coronamaatregelen.

Vaak gestelde vragen - algemeen