Voucherregeling

Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenementorganisaties, musea en festivals vragen gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo te helpen om de culturele sector overeind te houden.

Bekijk hier het overzicht van de tot op heden verplaatste en geannuleerde voorstellingen.

Ik heb al een voucher: hoe werkt het inwisselen ervan?
U leest hier of hieronder hoe u uw voucher kunt inwisselen voor een entreebewijs.

Wat houdt de voucher/tegoedbon regeling in?
Als een voorstelling is afgelast, krijgt u van ons een mail waarbij u kunt kiezen tussen een voucher (tegoedbon), donatie of geld terug.  Met een voucher kunt u t.z.t. eenvoudig kaarten voor een andere voorstelling bestellen. U hoeft het bedrag niet in één keer te besteden en de vouchers zijn twee jaar geldig en niet persoonsgebonden.

Als uw voorstelling wordt verplaatst blijven uw huidige kaarten gewoon geldig voor de nieuwe datum. Mocht u op de nieuwe datum niet kunnen dan kunt u ook een voucher aanvragen. Hierdoor kunt u later alsnog genieten van een andere voorstelling. U kunt op dat moment ook nog kiezen voor een donatie of geld terug.

Tip: op de hoogte blijven van ons aanbod zodat u uw voucher om kunt zetten voor een mooie voorstelling? Vergeet dan niet om u via deze link aan te melden voor een van onze Nieuwsbrieven. 

Hoe werkt de voucher?
De voucher is te gebruiken als betaalmiddel bij uw (volgende) bestelling en is geldig tot 1 juli 2022. Met deze tegoedbon kunt u online kaarten kopen voor theater of film. 

Online inwisselen

  • Als u online kaarten wil kopen en met een voucher wil betalen volgt u het reguliere online bestelproces.
  • U klikt dan alleen in het betaalscherm op 'Betalen met Cadeaukaart, Tegoedbon, Voucher.'
  • Vul hier de vouchercode in die op uw voucher staat en klik op OK.
  • Het bedrag van uw voucher wordt nu verrekend met het totaalbedrag.

Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kunt u het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen. Als de voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft het restant als tegoed op de voucher staan.

Kan ik ook mijn geld terug vragen?
Als u van ons een mail hebt ontvangen dat uw voorstelling is geannuleerd of verplaatst naar een datum waarop u niet kunt dan heeft u het recht om geld terug te vragen. Wij vragen u echter of toch na wil denken of u gebruik kunt maken van de voucherregeling. Met een uitgesteld bezoek steunt u niet alleen ons maar ook de artiesten, technici en alle anderen die - veelal als zzp'er - betrokken zijn bij het tot stand komen van een voorstelling. En u helpt mee om de schouwburg in de toekomst overeind te houden. Want dat is ons belangrijkste doel. Een bruisende plek zijn voor Amstelveen en de regio waar u met familie en vrienden een bijzondere avond uit kunt beleven. 

Wilt u ons op een andere manier steunen?
Dat kan natuurlijk ook! U kunt bijvoorbeeld voor 30 euro per seizoen Vriend worden of een Cadeaukaart bestellen voor uzelf of een jarige waarmee u later weer een bezoek aan de schouwburg kunt brengen. U kunt er ook voor kiezen om een donatie te doen óf om onze berichtgeving over uw voorstelling niet af te wachten maar alvast aan te geven dat u uw tickets wil doneren. Stuurt u hiervoor een mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl. Alvast hartelijk dank!

Meer informatie over de landelijke regeling Bewaar je ticket, geniet later kunt u vinden op bewaarjeticket.nl.

 

  • Voucherregeling

Nieuws

RSS Meer nieuws