Praktische informatie

1e en 2e rang
De zichtlijnen vanaf de zijbalkons in de Grote Zaal zijn bij sommige voorstellingen niet optimaal. Daarom zijn de zijbalkons ingedeeld in de tweede rang en zijn deze plaatsen € 1 goedkoper dan de zitplaatsen op de 1e rang. De Kleine Zaal en de Filmzaal hebben geen verschillende rangen, maar zijn ingedeeld in één rang. Kinderprijzen in de Grote Zaal verschillen niet voor de 1e of de 2e rang, het is altijd een vaste prijs. Klik hier voor de plattegronden van de drie zalen.

Pauzes en eindtijden
Een week voor de voorstelling vermelden we op de website of de voorstelling een pauze heeft en hoe lang de voorstelling ongeveer duurt. Op de avond zelf vindt u deze informatie ook op de schermen in de foyers. De vermelde tijden zijn overigens onder voorbehoud. Een avond kan door omstandigheden altijd vroeger of later eindigen dan gepland.

Rolstoelplaatsen
De Grote Zaal heeft twee rolstoelplaatsen. De Kleine Zaal heeft twee rolstoelplaatsen op de vlakke vloer. De Filmzaal heeft één rolstoelplaats. De Grote Zaal en de Filmzaal kunt u bereiken met de lift. Zowel boven als beneden is een invalidentoilet. 
 
Het is helaas niet mogelijk om online uw rolstoelplaatsen te bestellen. Voor het bestellen van rolstoelplaatsen kunt u contact opnemen met de kassa via kassa@schouwburgamstelveen.nl of telefonisch via 020 547 51 75. Wilt u in de mail uw naam, de voorstelling(en) die u wilt bezoeken en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent, vermelden? Wij nemen dan contact met u op.

Betaalmogelijkheden
Aan de kassa kunt u contant betalen met pinpas, credit­card, PODIUM Cadeaukaart, Theater & Concertbon, Nationale Bioscoopbon of een Cadeaukaart of tegoedbon van Schouwburg Amstelveen. Bij een online reservering kunt u betalen met iDeal, creditcard, PODIUM Cadeaukaart of een Cadeaukaart van Schouwburg Amstelveen. Bij een telefonische reservering kunt u betalen met creditcard, iDeal-link of een PODIUM Cadeaukaart.

Transactiekosten: € 1 per entreebewijs, zowel aan de kassa als online. 
Verzendkosten: E-tickets gratis. Indien u kiest voor een entreebewijs per post betaalt u € 3,50 verzendkosten per bestelling.

Verzilveren oude/papieren tegoedbonnen
Heeft u nog een oude papieren Theater & Concertbon of tegoedbon van Schouwburg Amstelveen, dan kunt u deze nog tot een maand na aankoop, tot het bedrag van uw bestelling, verzilveren door de bon(nen) (aangetekend) op te sturen t.a.v. het bespreekbureau van de schouwburg (Postbus 634, 1180 AP Amstelveen). U voegt een kopie bij van de bevestigingsbrief/-mail van de voorstellingen die u heeft besteld. Wij storten het totaalbedrag van de bon(nen) dan terug op uw rekening. Belangrijk is dat u de bon(nen) aan de kopie van de bevestigingsbrief/-mail vastniet en op de bon(nen) uw naam, adres, IBANnummer en eventueel klantnummer noteert. Schouwburg Amstelveen aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de verzending van tegoedbonnen/ theaterbonnen.

Verhinderd/ruilen
U kunt uw entreebewijzen tot één week voor de voorstelling ruilen voor een tegoedbon. De administratiekosten voor het ruilen bedragen € 3,75 per entreebewijs. De transactiekosten van € 1,- en eventuele verzendkosten worden niet vergoed. De tegoedbon is ook online te verzilveren. U kunt ons mailen via kassa@schouwburgamstelveen.nl als u gebruik wil maken van deze omruilservice. Zet in de mail uw gegevens, de naam van de voorstelling en de rij- en stoelnummers die u terug wilt geven. Dan sturen wij u de tegoedbon per e-mail toe. 

Als een voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt is het helaas op grond van onze  algemene voorwaarden niet meer mogelijk om uw entreebewijzen te annuleren. Uw entreebewijzen zijn echter niet persoonsgebonden dus hopelijk kunt u iemand anders er nog een plezier mee doen?

Aanvangstijden
Na aanvang van een voorstelling of film kunt u de zaal niet meer betreden. Wij vinden het belangrijk dat u en de andere bezoekers ongestoord van de voorstelling of film kunnen genieten en dat de optredende artiesten in optimale concentratie kunnen spelen. Wij vragen u dan ook goed te letten op de aanvangstijd die op uw entreebewijs staat vermeld.

Rond aanvangstijden van voorstellingen, films of Salons kan het druk zijn bij de kassa. Wij geven op die momenten voorrang aan kaartverkoop voor de betreffende voorstelling of film.

Wachtlijst
Het komt voor dat er gedurende het seizoen plaatsen vrijkomen voor een voorstelling die eerder uitverkocht was. Vrijgekomen stoelen zijn direct via internet te bestellen. Wij adviseren u dan ook om regelmatig onze website te controleren of er toch nog stoelen beschikbaar zijn. Tip: check vooral altijd kort van tevoren nog even. Mogelijk zijn er dan nog plaatsen vrijgegeven die eerder om technische redenen geblokkeerd waren.

U kunt ons ook volgen via Facebook of Twitter.  Via deze kanalen laten we het ook geregeld weten wanneer er plotseling kaarten beschikbaar zijn voor een voorstelling die eerder uitverkocht was.

Op de avond van de voorstelling zelf maken wij een wachtlijst. U kunt zich hiervoor vanaf 19.00 uur persoonlijk aanmelden bij de kassa (niet telefonisch). Een half uur voor aanvang worden eventueel niet afgehaalde kaarten op volgorde van de wachtlijst verkocht.

Erkende (voor-)verkoopadressen
Het is niet toegestaan om entreebewijzen van Schouwburg Amstelveen te kopen met het doel deze (met winst) door te verkopen. Graag attenderen wij u ook op artikel 2.4 van onze Algemene Bezoekersvoorwaarden waarin wordt gewezen op het feit dat de toegang kan worden ontzegd, wanneer zou blijken dat het toegangsbewijs niet is verkregen via Schouwburg Amstelveen of via de door de schouwburg erkende (voor-)verkoopadressen. Door Schouwburg Amstelveen geautoriseerde (voor-)verkoopadressen zijn:

  • de Nationale Theaterkassa;
  • 24 Tickets Online;
  • Eventim;
  • GUTS.

Neem bij twijfel over de erkenning van uw (voor-)verkoopadres contact op met de kassa van Schouwburg Amstelveen.