Vaak gestelde vragen

Vaak gestelde vragen

Ik heb mijn entreebewijzen nog niet ontvangen
Heeft u langer dan een week geleden tickets per post besteld, stuurt u ons dan nog even een mail en wij sturen de entreebewijzen opnieuw op. Als u heeft gekozen voor online tickets zou u deze direct moeten ontvangen. Wellicht worden ze tegengehouden door uw spamfilter? Mochten de tickets ook niet in uw spammailbox staan, neemt u dan nog even contact met ons op?

Moet ik mijn E-tickets uitprinten?
U kunt met uw tickets direct door naar de zaal en deze daar tonen op uw smartphone voor de kaartcontrole. Wilt u in verband met de leesbaarheid uw scherm op de meest heldere stand zetten? Uitprinten mag uiteraard ook.

Zit er een pauze in de voorstelling? En wat is de eindtijd?
Een week voor de voorstelling vermelden we op de website of de voorstelling een pauze heeft en hoe lang de voorstelling ongeveer duurt. U vindt de informatie op de voorstellingspagina bij het blokje Cast & info (desktop: rechter kolom, mobiel: halverwege de pagina). Op de avond zelf vindt u deze informatie ook op de schermen in de foyers. De vermelde tijden zijn onder voorbehoud. Een avond kan altijd vroeger of later eindigen dan gepland.

Kan ik mijn e-tickets/entreebewijzen retourneren of annuleren?
U kunt uw entreebewijzen tot één week voor de voorstelling ruilen voor een tegoedbon. De administratiekosten voor het ruilen bedragen € 3,75 per entreebewijs. De transactiekosten van € 1,- en eventuele verzendkosten worden niet vergoed. De tegoedbon is ook online te verzilveren. U kunt ons mailen via kassa@schouwburgamstelveen.nl als u gebruik wil maken van deze omruilservice. Zet in de mail uw gegevens, de naam van de voorstelling en de rij- en stoelnummers die u terug wilt geven. Dan sturen wij u de tegoedbon per e-mail toe. 

Als een voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt is het helaas op grond van onze   algemene voorwaarden niet meer mogelijk om uw entreebewijzen te annuleren. Uw entreebewijzen zijn echter niet persoonsgebonden dus hopelijk kunt u iemand anders er nog een plezier mee doen?

Wanneer is de filmprogrammering van de komende week bekend?
De filmprogrammering wordt altijd op maandag aan het einde van de dag bekend gemaakt voor de komende donderdag t/m woensdag. Als u zich aanmeldt voor de Cinema Nieuwsbrief dan brengen we u automatisch op de hoogte van de nieuwe programmering. Klik hier om u aan te melden.

Wanneer is de theaterprogrammering van het nieuwe seizoen bekend?
Eind april staat de nieuwe programmering online, begin mei wordt de brochure verstuurd aan bezoekers die in de afgelopen twee seizoenen in mei in de voorverkoop kaarten hebben besteld (vroegboekers). Zaterdag 11 mei 2019 start de voorverkoop voor seizoen 2019-2020. Sommige voorstellingen gaan al in eerder in de verkoop. Wilt u altijd als eerst op de hoogte zijn van wanneer er nieuwe voorstellingen in de verkoop gaan? Meld u dan aan voor de Theater Nieuwsbrief.

Zijn de drankjes in de pauze inclusief?
Nee, er is geen drankje opgenomen in uw kaartje. Wel hebben wij een betaalde Pauzedrankservice waarbij u voorafgaand aan de voorstelling uw drankje kunt bestellen en afrekenen bij een van de horecabuffetten. Wij zetten dan uw drankje in de pauze of na afloop als er geen pauze is, voor u klaar.

Kan ik mijn e-tickets/entreebewijzen retourneren of annuleren?
U kunt uw entreebewijzen tot één week voor de voorstelling ruilen voor een tegoedbon. De administratiekosten voor het ruilen bedragen € 3,75 per entreebewijs. De transactiekosten van € 1,- en eventuele verzendkosten worden niet vergoed. De tegoedbon is ook online te verzilveren. U kunt ons mailen via kassa@schouwburgamstelveen.nl als u gebruik wil maken van deze omruilservice. Zet in de mail uw gegevens, de naam van de voorstelling en de rij- en stoelnummers die u terug wilt geven. Dan sturen wij u de tegoedbon per e-mail toe. 

Als een voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt is het helaas op grond van onze  algemene voorwaarden niet meer mogelijk om uw entreebewijzen te annuleren. Uw entreebewijzen zijn echter niet persoonsgebonden dus hopelijk kunt u iemand anders er nog een plezier mee doen?

Ik wil rolstoelplaatsen reserveren
Voor het reserveren van rolstoelplaatsen ontvangen wij graag per mail uw naam, de voorstelling(en) die u wilt bezoeken en het telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent. Wij sturen u dan een e-mail met een iDeal-link waarmee u uw entreebewijzen kunt betalen. Na betaling krijgt u de kaarten per e-mail toegestuurd.

De Grote Zaal heeft twee rolstoelplaatsen. De Kleine Zaal heeft twee rolstoelplaatsen op de vlakke vloer. De Filmzaal heeft één rolstoelplaats. De Grote Zaal en de Filmzaal kunt u bereiken met de lift. Zowel boven als beneden is een invalidentoilet.

Aantal online te bestellen e-tickets per voorstelling
Per voorstelling kunt u online maximaal 12 entreebewijzen bestellen. Wilt u meer kaarten per voorstelling bestellen, neemt u dan contact op met de kassa via kassa@schouwburgamstelveen.nl of 020 547 51 75.

Ik heb nog een papieren Theater & Concertbon
Een (maximaal vijf jaar oude) papieren Theater & Concertbon of tegoedbon van Schouwburg Amstelveen kunt u nog tot een maand na aankoop tot het bedrag van uw bestelling verzilveren door de bon(nen) (aangetekend) op te sturen of af te geven t.a.v. het bespreekbureau (Postbus 634, 1180 AP Amstelveen) samen met een kopie van de  bevestiging van uw bestelling. Wij storten het totaalbedrag van de bon(nen) terug op uw rekening. Belangrijk is dat u de bon(nen) aan de kopie van de bevestigingsbrief/- mail vastniet en op de bon(nen) uw naam, adres, IBAN-nummer en eventueel klantnummer noteert. Schouwburg Amstelveen aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de verzending/ontvangst van tegoedbonnen/theaterbonnen.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen?
Het komt voor dat er gedurende het seizoen plaatsen vrijkomen voor een voorstelling die eerder uitverkocht was. Vrijgekomen stoelen zijn direct via internet te bestellen. Wij adviseren u dan ook om regelmatig onze website te controleren of er toch nog stoelen beschikbaar zijn voor een voorstelling die u graag wilt bezoeken. U kunt ons ook volgens via Facebook of Twitter, omdat wij via deze kanalen regelmatig laten weten wanneer er last minute nog kaarten beschikbaar zijn.

Op de avond van de voorstelling zelf maken wij een wachtlijst. U kunt zich hiervoor vanaf 19.00 uur persoonlijk aanmelden bij de kassa (niet telefonisch). Een half uur voor aanvang worden eventueel niet afgehaalde kaarten op volgorde van de wachtlijst verkocht.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Aan de kassa kunt u betalen met pinpas, creditcard, PODIUM Cadeaukaart, Theater & Concertbon, Nationale Bioscoopbon of Cadeaukaart of tegoedbon van Schouwburg Amstelveen. Bij een online bestelling kunt u betalen met iDeal, creditcard, PODIUM Cadeaukaart of een Cadeaukaart of tegoedbon (uitgiftedatum na 9 mei 2015) van Schouwburg Amstelveen. Bij een telefonische reservering kunt u betalen met creditcard of een iDeal-link. Wij vezoeken u bij uw bezoek zoveel mogelijk cashloos (met pin of contactloos) te betalen.

Heeft u vragen over uw online bestelling voor Youp van 't Hek en Brigitte Kaandorp?
Check hier meer info over de kaartverkoop via GUTS van Youp van 't Hek of Brigitte Kaandorp.

Brochure aanvragen
Wilt u de brochure ontvangen stuurt u dan een mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl. U kunt de digitale brochure ook online bekijken.

Wat zijn de openingstijden van de kassa?
U vindt onze openingstijden hier.

  • Vaak gestelde vragen

Nieuws

RSS Meer nieuws