Vaak gestelde vragen

Vaak gestelde vragen

Hoe gaat Schouwburg Amstelveen om met het Coronavirus?
Bekijk hier onze informatie over jouw en onze veiligheid. Klik hier voor meer specifiek vaak gestelde vragen ten tijde van corona.

Ik heb mijn entreebewijzen nog niet ontvangen

Als je heb gekozen voor online tickets zou je deze direct moeten ontvangen. Wellicht worden ze tegengehouden door jouw spamfilter? Mochten de tickets ook niet in je spammailbox staan, neem je dan nog even contact met ons op? 

Heb je langer dan een week geleden tickets per post besteld, stuur je ons dan nog even een mail en wij sturen de entreebewijzen opnieuw op.

Houd je gedownloade ticket gereed voor de kaartcontrole
Je kunt jouw tickets uitprinten of downloaden op je mobiel. Wij scannen vanaf dit seizoen direct bij binnenkomst. Wil je in verband met een vlotte doorloop je gedownloade tickets gereed houden voor onze gastvrouw? Wij scannen de QR-code op jouw ticket; hiervoor moet je jouw tickets dus eerst downloaden uit de bevestigingsmail.

Zit er een pauze in de voorstelling? En wat is de eindtijd?
Een week voor de voorstelling vermelden we op de website of de voorstelling een pauze heeft en hoe lang de voorstelling ongeveer duurt. In deze coronatijden duren de meeste voorstellingen ca. 60-75 minuten, zonder pauze. Je vindt de specifieke informatie over jouw voorstelling op de voorstellingspagina bij het blokje Cast & info (desktop: rechter kolom, mobiel: halverwege de pagina). Op de avond zelf vind je deze informatie ook op de schermen in de foyers. De vermelde tijden zijn onder voorbehoud. Een avond kan altijd vroeger of later eindigen dan gepland.

Kan ik mijn tickets nog annuleren of ruilen?
Klik hier voor meer informatie over het annuleren van tickets.

Is mijn oude (papieren) tegoedbon of Theater & Concertbon nog geldig?
Heb je nog een (oude) papieren tegoedbon of Theater & Concertbon van vóór 1 april 2019? Dan hanteren wij de wettelijke geldigheidstermijn van 5 jaar vanaf de datum van uitgifte. Lees hier hoe je een geldige papieren tegoedbon nog kunt verzilveren.

Wanneer is de filmprogrammering bekend?
Tijdens het seizoen wordt de filmprogrammering altijd op maandag aan het einde van de dag bekend gemaakt voor de komende donderdag t/m woensdag. Als je je aanmeldt voor de Cinema Nieuwsbrief dan brengen we u automatisch op de hoogte van de nieuwe programmering. Klik hier om je aan te melden.

Zijn de drankjes in de pauze inclusief?
Nee, er is geen drankje opgenomen in je kaartje.

Ik wil rolstoelplaatsen reserveren
Voor het reserveren van rolstoelplaatsen ontvangen wij graag per mail jouw naam, de voorstelling(en) die je wilt bezoeken en het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent. Wij sturen je dan een e-mail met een iDeal-link waarmee je jouw entreebewijzen kunt betalen. Na betaling krijg je de kaarten per e-mail toegestuurd.

Alle zalen hebben één rolstoelplaats. De Grote Zaal en de Filmzaal kun je bereiken met de lift. Zowel boven als beneden is een invalidentoilet.

Aantal online te bestellen e-tickets per voorstelling
Voor de meeste voorstellingen kun je online maximaal 4 entreebewijzen bestellen. Wil je meer kaarten per voorstelling bestellen, neem je dan contact op met de kassa via kassa@schouwburgamstelveen.nl of 020 547 51 75.

Is er een wachtlijst voor uitverkochte voorstellingen?
Het komt voor dat er gedurende het seizoen plaatsen vrijkomen voor een voorstelling die eerder uitverkocht was. Je kun je aanmelden voor de wachtlijst. Vrijgekomen stoelen zijn ook direct weer via internet te bestellen. Wij adviseren je dan ook om regelmatig onze website te controleren of er toch nog stoelen beschikbaar zijn voor een voorstelling die je graag wilt bezoeken. Je kunt ons ook volgens via Facebook of Twitter, omdat wij via deze kanalen regelmatig laten weten wanneer er last minute nog kaarten beschikbaar zijn.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
[Ten tijde van corona is de kassa in de foyer gesloten en is het alleen mogelijk om online te reserveren.]
Aan de kassa kun je betalen met pinpas, creditcard, PODIUM Cadeaukaart, Theater & Concertbon, Nationale Bioscoopbon of Cadeaukaart of tegoedbon van Schouwburg Amstelveen. Bij een online bestelling kun je betalen met iDeal, creditcard, PODIUM Cadeaukaart of een Cadeaukaart of tegoedbon (uitgiftedatum na 9 mei 2015) van Schouwburg Amstelveen. Bij een telefonische reservering kun je betalen met creditcard of een iDeal-link. Wij vezoeken u bij uw bezoek cashloos (met pin of contactloos) te betalen.

We Are Public
Schouwburg Amstelveen is participant van We Are Public. Bij de voorstellingen die onderdeel uitmaken van de We Are Public selectie dient je jouw kaarten vooraf te reserveren via de website van de schouwburg. Het is verplicht om jouw WAP-pas ook nog te laten scannen bij de kaartcontrole. Geef je het bij de kaartcontroleur aan dat je via We Are Public komt?

Wat zijn de openingstijden van de kassa?
Je vindt onze openingstijden hier.

Bekijk hier ook andere vaak gestelde vragen.

 

 

  • Vaak gestelde vragen

Nieuws

RSS Meer nieuws