Cinema Amstelveen La Bonne Pouse St 2 Jpg Sd High

Vaak gestelde vragen

  • Hoe blijf ik op de hoogte van wat er in Cinema Amstelveen gebeurt?

    Naast het reguliere programma, organiseert Cinema Amstelveen met regelmaat bijzondere evenementen. Om niets te missen, kun je hier aanmelden voor de wekelijkse nieuwsbrief. 

  • Ik heb online tickets gekocht, maar niets in mijn mailbox ontvangen. Wat nu?

    Heb je al in je spamfilter gekeken? Het kan ook wel eens gebeuren dat tickets door een typefout naar het verkeerde e-mailadres worden gestuurd. Neem in dat geval contact op met de kassa op [email protected].

  • Kan ik mijn tickets nog annuleren of ruilen?

    Retourregeling Cinema Amstelveen
    Je kunt je tickets tot 8 uur voor aanvang van de film ruilen voor een tegoedbon met een geldigheid van een jaar. Het ruilen voor een tegoedbon is uitsluitend mogelijk via Mijn Theater of in uitzonderingsgevallen via de mail. Het is niet mogelijk om telefonisch je tickets om te ruilen voor een tegoedbon. 

    Ruilen via Mijn Theater
    Je kunt in de meeste gevallen zelf via Mijn Theater je tickets omzetten in een tegoedbon.

    >>>> Ga hier direct naar Mijn Theater <<<<

    Als je nog niet eerder een account hebt aangemaakt voor Mijn Theater dan moet je je eerst registreren in het openingsscherm van Mijn Theater. Klik hier voor een toelichting op de werking van Mijn Theater

    In sommige gevallen loopt het ruilen van tickets voor een tegoedbon nog via de kassamail. Dit geldt voor:

    - als je tickets wil ruilen voor dezelfde film op een andere datum;
    - filmtickets gekocht via een strippenkaart.

    Mail in deze gevallen je naam, de titel en datum van de film en de rij- en stoelnummers die je terug wilt geven naar [email protected].

    Kom je er niet uit
    Kom je er via Mijn Theater niet uit, mail dan naar [email protected]. Vermeld graag in de mail je naam, de titel van de voorstelling en de rij- en stoelnummers die je terug wilt geven. We zetten dan een tegoedbon, die een jaar geldig is, voor je klaar in je Mijn Theater-account.

    Bekijk hier onze algemene voorwaarden.

  • Waarom moet ik mijn Cinevillepas (weer) tonen bij de kaartcontrole?

    Als de Cinevillepas niet wordt gescand aan de kassa, ontvangt Cinema Amstelveen geen vergoeding voor je bezoek.

  • De film is al begonnen, mag ik nog naar binnen?

    Omdat veel van onze bezoekers aangeven laatkomers als zeer storend te ervaren, hebben wij besloten dat het na aanvang van de hoofdfilm niet meer mogelijk is om toegang te krijgen tot de filmzaal.

  • Hoe streng is Cinema Amstelveen met de kijkwijzer?

    Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16 (dit geldt ook bij de 18+ films), ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Uiteraard is deze wet ook bij Cinema Amstelveen van toepassing.

  • Kan ik zelf meegebrachte consumpties nuttigen?

    Het is in Cinema Amstelveen niet toegestaan om zelf meegebrachte consumpties te nuttigen in de Foyers of de Filmzalen. Onze eigen bar heeft een ruim assortiment aan drankjes en snacks. Alles wat je dar bestelt, kun je wel meenemen in de Filmzaal.

  • Hoe warm is het in de Filmzaal?

    Onze zalen zijn uitgerust met een luchtbehandelingssysteem dat voorziet in frisse lucht. De temperatuur ligt gemiddeld rond de eenentwintig graden. (Let op: als het warm weer is, kan dit relatief koel aanvoelen, als het koud is vice versa.)

  • Ik wil adverteren, kan dat?

    Op deze pagina vindt u meer informatie over de advertentie mogelijkheden in Cinema Amstelveen.

  • Ik ben mijn Strippenkaart kwijtgeraakt. Wat nu?

    Neem contact met ons op via [email protected]. Vermeld in je mail naam, adres en postcode en met deze informatie je strippenkaart traceren en de filmstrippen die er nog op staan naar je mailen.

  • Ik heb nog een tegoedbon. Hoe kan ik hier mee betalen?

    Met een tegoedbon kun je online kaarten kopen voor theater of film. 

    Als je online kaarten wil kopen en met een tegoedbon wil betalen, volg dan de volgende stappen: 
    > klik in het betaalscherm op 'Betalen met Cadeaukaart, Tegoedbon, Voucher'. Je vindt deze optie onder de verschillende betaalmethodes.
    > Vul hier de 12-cijferige vouchercode in die op je voucher staat (check de pdf in je bevestigingsmail)
    > klik op OK. Het bedrag van je voucher wordt nu verrekend met het totaalbedrag.
    Als de waarde van de voucher lager is dan het totaalbedrag kun je het restbedrag betalen met iDEAL, Podium Cadeaukaart, Mastercard of Visa of met andere tegoedbonnen van Schouwburg Amstelveen (Cadeaukaart of Tegoedbon van Schouwburg Amstelveen). Als de voucher van een hogere waarde is dan het totaalbedrag dan blijft het restant als tegoed op de voucher staan.  

  • Ik wil rolstoelplaatsen reserveren

    Voor het reserveren van rolstoelplaatsen ontvangen wij graag per mail naar [email protected] je naam, de voorstelling(en) die je wil bezoeken en met hoeveel personen je komt en het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent. Wij sturen je dan een e-mail met een iDeal-link waarmee je de entreebewijzen kunt betalen. Na betaling krijg je de kaarten per e-mail toegestuurd.

    Alle zalen hebben één rolstoelplaats. De Grote Zaal en de Filmzaal bereik je met de lift. Zowel boven als beneden is een invalidentoilet.

Zit je vraag er niet tussen?

Heb je een andere vraag, stuur dan een mail aan [email protected]. We helpen je graag verder.