Schouwburg Amstelveen Buitenzijde Stadspleinkant Foto Els Zweerink DSC 4174 DEF

Veilig en vertrouwd

Uiteraard staat de veiligheid van bezoekers en medewerkers voorop; we volgen de richtlijnen van het RIVM en het kabinet voor culturele instellingen. Hieronder vind je een aantal belangrijke punten voor een veilig en prettig theaterbezoek. Lees ze voor je tickets gaat kopen en check ze ook nog even vóór je bezoek aan de schouwburg. Er kunnen tussentijdse wijzigingen zijn.

Coronatoegangsbewijs

Zolang de maatregelen gelden heb je bij al onze voorstellingen en films een coronatoegangsbewijs nodig. Bij de entree wordt gevraagd naar een geldig ID en een coronatoegangsbewijs voor iedereen van 13 jaar en ouder. Houd je je coronatoegangsbewijs en ID vast gereed voor een vlotte doorstroom?

Een coronatoegangsbewijs kun je tonen via de CoronaCheck-app op je telefoon op basis van:

  • Een vaccinatiebewijs (14 dagen na de 2e prik)
  • Een herstelbewijs (max 6 maanden geleden) voor personen die al corona hebben gehad
  • Een negatieve testuitslag van minder dan 24 uur voor je bezoek.

Je kunt ook een geprint coronatoegangsbewijs tonen op basis van de QR-code die je online aan kunt maken via www.coronacheck.nl/nl/print. Heb je vragen over het coronatoegangsbewijs neem dan contact op met onze afdeling klantenservice via kassa@schouwburgamstelveen.nl. Of bekijk hier een aantal vaak gestelde vragen.

Reserveringen

  • Zolang er beperkende maatregelen zijn, moeten we onze zalen anders inrichten om de 1,5-meter richtlijnen te kunnen respecteren. Dit betekent dat als je al geplaceerde kaarten hebt voor een voorstelling t/m 15 februari, je rij- en stoelnummer(s) komen te vervallen en we je op de avond zelf een plaats toewijzen. Dit geldt - zolang de maatregelen gelden - ook voor de kaarten van voorstellingen die vanaf 25 januari 2022 geplaceerd worden verkocht omdat de zaalplattegronden al eerder aangemaakt zijn en niet meer omgezet kunnen worden naar ongeplaceerde zalen.
  • Meld je ook altijd aan voor de wachtlijst als er nu geen kaarten meer beschikbaar zijn. We informeren je dan als er weer kaarten beschikbaar komen.
  • Je ontvangt je tickets per mail en je vindt ze ook terug via je eigen Mijn Theater omgeving op de website. Wil je gebruik maken van de Mijn Theater omgeving, dan moet je je de eerste keer even registreren voordat je in kunt loggen om je tickets en tegoeden in te zien. Deze eenmalige registratie is ook nodig als je al klant bij ons bent

Ontvangst

  • Vanaf één uur voor aanvang van de theatervoorstelling of een half uur voor de eerste film ben je van harte welkom.
  • Bij de voordeur controleren wij je coronatoegangsbewijs en ID. Houd je deze gereed voor een vlotte doorstroom?
  • Een mondkapje is verplicht in de foyers.
  • Drankjes mogen mee de zaal in. In de Grote Zaal zijn er tafeltjes om je drankje op te kunnen zetten.
  • Als er een pauze in een voorstelling zit dan kun je in de pauze een drankje halen bij een van onze buffetten maar vragen we je wel om direct weer plaats te nemen in de zaal.
  • Uitrijkaarten voor de parkeergarages zijn verkrijgbaar bij de horecabuffetten (pin only).

Gezondheid en retourbeleid

  • Blijf thuis bij verkoudheid, griepklachten of koorts 
    Toch klachten? Mail ons dan via kassa@schouwburgamstelveen.nl. Zijn je klachten mogelijk corona gerelateerd dan kun je tot op de dag van de voorstelling je kaarten kosteloos omzetten in een tegoedbon. Check hier onze algemene voorwaarden.
  • Moet je voorstelling door gewijzigde richtlijnen verplaatst worden? 
    Als een voorstelling op basis van de RIVM-maatregelen onverhoopt toch verplaatst of geannuleerd moet worden, krijg je altijd de keuze voor geld terug of een voucher.

Bekijk hier de laatste wijzigingen

Vragen en feedback

Check hier ons laatste nieuwsbericht n.a.v. de persconferentie van dinsdag 25 januari.

We wensen je alvast een fijne voorstelling!