Bewaar je ticket, geniet later

Toelichting voucherregeling theaterbranche

Wanneer informeren wij u over uw voorstelling?
Wij zijn eind april begonnen bezoekers te informeren over voorstellingen die definitief worden geannuleerd. Wij zullen u persoonlijk per voorstelling via de mail informeren. Mocht u voor meerdere voorstellingen kaarten hebben dan kan het zijn dat er een langere tijd tussen de mails zit die u van ons ontvangt. Ook de uiteindelijke afhandeling van de compensatie zal de nodige tijd in beslag nemen omdat wij alle 20.000 tickets van verplaatste of geannuleerde voorstellingen handmatig moeten verwerken.

Over de verplaatsen voorstellingen uit de periode maart/april/mei kunnen wij u op dit moment helaas nog niet informeren. Wij onderzoeken samen met de impresariaten en gezelschappen welke voorstellingen binnen de 1,5-meterrichtlijnen verplaatst kunnen worden naar het nieuwe seizoen. Zodra hier meer duidelijkheid over is, berichten we u hierover.

Bewaar je ticket, geniet later
Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenementorganisaties, musea en festivals vragen gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de culturele sector te steunen. De sector heeft in gezamenlijkheid een voucherregeling ontwikkeld, met goedkeuring van het ministerie van OC&W en volgens de regels van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Hoe werkt de voucher/tegoedbon regeling?
Als een voorstelling is afgelast, krijgt u uw geld terug in de vorm van een voucher (tegoedbon). Met een voucher kunt u eenvoudig kaarten voor een andere voorstelling bestellen. U hoeft het bedrag niet in één keer te besteden en de vouchers zijn niet persoonsgebonden. Als uw voorstelling wordt verplaatst blijven uw kaarten gewoon geldig voor de nieuwe datum. Mocht u op de nieuwe datum niet kunnen dan kunt u een voucher aanvragen. Hierdoor kunt later alsnog genieten van een andere voorstelling.

De vouchers zijn geldig tot 1 juli 2022. Als u uw voucher niet in zijn geheel gebruikt voor 1 juli 2022 dan kunt u vanaf die datum ook voor het restant alsnog uw geld terugvragen.

Kan ik ook mijn geld terug vragen?
Als u van ons een mail hebt ontvangen dat uw voorstelling is geannuleerd of verplaatst naar een datum waarop u niet kunt dan heeft u het recht om geld terug te vragen. Eerder is dit helaas niet mogelijk. Wij vragen u echter of toch na wil denken of u gebruik kunt maken van de voucherregeling. Met een uitgesteld bezoek steunt u niet alleen ons maar ook de artiesten, technici en alle anderen die - veelal als ZZP'er - betrokken zijn bij het tot stand komen van een voorstelling. En u helpt mee om de schouwburg in de toekomst overeind te houden. Want dat is ons belangrijkste doel. Een bruisende plek zijn voor Amstelveen en de regio waar u met familie en vrienden een bijzondere avond uit kunt beleven. 

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?
Heeft u bericht ontvangen van ons dat uw voorstelling is geannuleerd of verplaatst en kiest u via het antwoordfomulier dat u van ons ontvangt voor geld terug dan is de termijn van de terugbetaling afhankelijk van of het een verplaatste of geannuleerde voorstelling betreft. Indien de voorstelling verplaatst is, kan het geld volgens de regeling teruggestort worden tot uiterlijk 1 maand na de verplaatste datum. Indien de voorstelling is geannuleerd, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop de voorstelling zou plaatsvinden. 

Minister Van Engelshoven (OC&W)
De gezamenlijke regeling volgt de regels van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en krijgt onder andere steun van minister Ingrid van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: 'Ook voor de culturele sector zijn dit uitdagende tijden. We kunnen de theaters, organisatoren, poppodia en musea helpen door naar de voorstellingen te blijven gaan, alleen later wanneer de omstandigheden het toe laten. Evenementen worden nu verplaatst. Bewaar je ticket en blijf van cultuur genieten. En kan je toch niet, vraag dan om een tegoedvoucher. Zo help je de culturele branche overeind te blijven.'

Wilt u ons op een andere manier steunen?
Dat kan natuurlijk ook! U kunt bijvoorbeeld voor 30 euro per seizoen Vriend worden of een Cadeaukaart bestellen voor uzelf of een jarige waarmee u later weer een bezoek aan de schouwburg kunt brengen. U kunt er ook voor kiezen om een donatie te doen óf om onze berichtgeving over uw voorstelling niet af te wachten maar alvast aan te geven dat u uw tickets wil doneren. Stuurt u hiervoor een mail naar kassa@schouwburgamstelveen.nl. Alvast hartelijk dank!

Meer informatie over de landelijke regeling Bewaar je ticket, geniet later kunt u vinden op bewaarjeticket.nl.

  • Bewaar je ticket, geniet later
  • Bewaar je ticket, geniet later

Nieuws

RSS Meer nieuws